25 травня 2016 р. з професорсько-викладацьким та студентським складом факультету дошкільної та початкової освіти Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського був проведений Круглий стіл за темою «Чи перетворилася Україна в правову державу? (з нагоди двадцятиріччя Конституції України та двадцятиріччя незалежності української держави)».
З розширеною доповіддю виступив доктор юридичних наук професор завідувач кафедри правознавства Навчально-наукового інституту історії, політології та права Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського Олександр Анатолійович Кириченко, який зупинився на найбільш важливих новітніх доктринах юриспруденції у контексті розбудови незалежної суверенної демократичної соціальної правової держави.
Спочатку доповідач зосередився на надто цікавій новітній доктрині політичних режимів держави, яка з метою реалізації вимог ч. 2 ст. 5 Конституції України, що проголосила народ носієм суверенітету та єдиним носієм влади в Україні, розрізняє теоретичну та практичну модель політичних режимів, побудованих на використанні уточненого терміну «демоскратія» – від слів «demos + kratos» – влада народу, де літера «s» у слові «demos» не повинна урізатися, як це зроблено у традиційному слові «демократія».
Проаналізувавши конституційні основи освітянської діяльності, які не є досконалими, та ще й порушуються, хоча б у частині обмеження абз. 2 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про вищу освіту» одноразовістю можливості отримати безплатну вищу освіту у державних та комунальних вищих навчальних закладах, коли ч. 4 ст. 53 Конституції України будь-яких обмежень такої можливості не передбачає.
Жвавий інтерес викликали й положення частин 2, 3, 4 і 7 розд. ІІ «Основні напрями реалізації Програми» Національної програми правової освіти населення, які спрямовані на безумовне виконання положень ст. 1 і ч. 1 ст. 8 Конституції України, що проголосили відповідно нашу держава правовою і визнали дію в Україні принципу верховенства права, згідно яких правова освіта населення є невід’ємною частиною освітянської діяльності і має здійснюватися вздовж всього життя людини, починаючи з дошкільної освіти, де вже мають надаватися початків юридичні знання, у загальноосвітній школі – основи юриспруденції мають викладатися протягом чотирьох років, а у вищій школі – має бути передбачена для кожної спеціальності навчальна дисципліна з основ юриспруденції та навчальна дисципліна з деталізації знань з юриспруденції у контексті особливостей практичної діяльності за цією спеціальністю.
Логічним завершенням розширеної доповіді О. А. Кириченка була й презентація основних положень авторської новітньої доктрини безплатної та доступної чотирнадцятирівневої освіти та науки.
З повною версією розширеної доповіді О. А. Кириченка можна ознайомитися за посиланням: http://librarymnu.kl.com.ua/prac_vycl.html