«Досягнення та недоліки на шляху становлення правової держави (з нагоди двадцятиріччя Конституції України та двадцятиріччя незалежної української держави)»

23 травня 2016 р. з професорсько-викладацьким та студентським складом філологічного факультету Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського був проведений Круглий стіл за темою «Досягнення та недоліки на шляху становлення правової держави (з нагоди двадцятиріччя Конституції України та двадцятиріччя незалежної української держави)».
З розширеною доповіддю виступив доктор юридичних наук професор завідувач кафедри правознавства Навчально-наукового інституту історії, політології та права Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського Олександр Анатолійович Кириченко, який зупинився на положеннях найбільш важливих новітніх доктрин юриспруденції у контексті розбудови незалежної суверенної демократичної соціальної правової держави.
Найбільшу зацікавленість викликали положення новітньої доктрини правового статусу фізичних осіб та інших соціосуб’єктів, коли були чітко визначені поняття прав, свобод, обов’язків та інтересів як базисних складових частин правового статусу фізичних та юридичних осіб, держави та міждержавних утворень. У цьому аспекті актуальним виявилося й розкриття сутності чинної регламентації та новітнього доктринального розвитку базисного конституційного обов’язку держави із пізнання, визнання, забезпечення та відновлення правового статусу фізичних осіб та інших соціосуб’єктів.
Доречним був й аналіз сучасного стану виконання даного базисного конституційного обов’язку держави та державних органів, коли було акцентовано увагу на існуванні, зокрема, в освітянській діяльності чисельних фактів адміністративного свавілля та беззаконня у т.ч. з поширення МОН України вимог зі знання англійської мови на рівні не нижче В2 на всіх претендентів на вчене звання доцента та професора, а не, як це вимагає ч. 3 ст. 22 Конституції України, лише на тих осіб, які ще тільки підуть у перший клас загальноосвітньої школи з 01 вересня 2016 р. чи хоча б на тих осіб, які з вказаної дати лише поступлять на перший курс вищого навчального закладу, або у будь-якому випадку на тих осіб, які тільки будуть призначені на посаду доцента чи професора після вступу цих вимог у силу, тобто після 14 січня 2016 р. У такому випадку доречною виглядала й пропозиція доповідача про необхідність заміни вказаних вимог на розробку та впровадження Національної програми з вивчення англійської мови рівня не нижче В2, починаючи з першого класу загальноосвітньої школи.
Логічним завершенням розширеної доповіді А. О. Кириченка була й презентація основних положень новітньої мовної доктрини, яка передбачає повернення мові її базисного призначення – бути засобом спілкування людей між собою, у зв’язку з чим вона має набути й двох базисних властивостей – бути одномовним у світі та бути настільки простим, щоб кожна людина при наймі із середнім інтелектом та із середньою освітою могла оволодіти цим засобом в досконалості і. якщо мова для цієї людини не є додатковим захопленням, більш до цього питання не повертатися і займатися тими сторонами суспільного корисного суспільного життя, які цю людину найбільше до себе привертають.
З повною версією розширеної доповіді О. А. Кириченка можна ознайомитися за посиланням.

Please follow and like us: